Atlanta Poland SA. powstała w 1990 roku. Obecnie jest spółką notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Produkty firmy znajdziemy pod markami Bakal i Kujawianka. W 2016 roku przystąpiła ona do Europejskiego Systemu Licencyjnego z produktem, który od początku spodobał się konsumentom bezglutenowym – miksem ziaren do samodzielnego wypieku chleba.

O rozmowę na temat firmy i jej produktów Barbara Domaracka poprosiła pana Huberta Błaszczaka, marketing managera Atlanty.

 

Firma Atlanta Poland SA. w 2016 roku postanowiła skierować swoją ofertę do konsumentów będących na diecie bezglutenowej. Jak do tego doszło?

 Nasza firma specjalizuje się w imporcie oraz przetwórstwie bakalii. Bakalie są produktami bezglutenowymi, jednakże zawsze istnieje ryzyko wtórnego zanieczyszczenia gotowego produktu w zakładzie. Wprowadzając na rynek linię produktów Bakal Sport oraz Bakal Fit for You, przeprowadziliśmy szczegółową analizę trendów rynkowych panujących w Polsce i za granicą. Zwróciliśmy szczególną uwagę na to, że konsumenci poszukują produktów oznaczanych jako bezglutenowe. Dodatkowo przy tworzeniu nowych produktów rozpoczęliśmy współpracę z dietetykiem, który potwierdził nasze przekonanie, że jest to dobry kierunek rozwoju.

W związku z tym dokonaliśmy zmian w naszym zakładzie produkcyjnym i wyeliminowaliśmy wszystkie składniki, które mogły zawierać gluten. W 2016 roku przeszliśmy pozytywnie audyt przeprowadzony przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej i od tego momentu określamy się jako zakład bezglutenowy.

Swoją gamę wyrobów bezglutenowych firma rozszerzyła w ciągu roku o batony w marce Bakal. Produkt przeznaczony jest głównie dla sportowców. Dla kogo jeszcze?

Naturalne batony Bakal Sport są przede wszystkim proponowane osobom prowadzącym (lub chcącym prowadzić) zdrowy i aktywny tryb życia. Produkty nie zawierają w sobie dodatku cukru, żadnych konserwantów oraz oczywiście są bezglutenowe. Stanowią idealną przekąskę okołotreningową i w szczególności polecamy je jako substytut słodyczy.

Nasze batony zostały opracowane przez dietetyka, który kierował się tym, aby mogli je spożywać wszyscy konsumenci, również cierpiący na nietolerancje pokarmowe. Dwa z naszych batonów (Magnez oraz Energy) są również wegańskie.

Czy firma planuje rozszerzenie oferty bezglutenowej o nowe produkty?

Jak najbardziej, planujemy dalszy rozwój gamy produktów bezglutenowych. Tak samo jak w przypadku batonów, będą to produkty skierowane do osób prowadzących zdrowy tryb życia. Wszystkie produkty są na razie w fazie przygotowań, dlatego nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów. Mogę jedynie zapewnić, że będą bardzo smaczne i zdrowe.

Jak są postrzegane produkty ze znakiem Przekreślonego Kłosa przez Państwa zagranicznych partnerów handlowych?

Produkty bezglutenowe są bardzo popularne wśród naszych zagranicznych klientów. Posiadanie na opakowaniu licencjonowanego symbolu Przekreślonego Kłosa stanowi duże wyróżnienie wśród innych produktów.

Dziękuję Panu bardzo za rozmowę.