Firma Pol-Foods należy do wiodących producentów pelletów – półproduktów do wytwarzania przekąsek snackowych w Polsce. W 2016 roku stworzyła również własną markę bezglutenowych makaronów i przystąpiła do programu licencyjnego.

Z Panią Anną Bakun, dyrektorem handlowym firmy Pol-Foods, rozmawia Daria Kostrzewska-Jafiszow.

Pol-Foods pod marką Sotelli produkuje makarony bezglutenowe wysokiej jakości, bez GMO. Państwa makarony wytwarzane są w jednym cyklu produkcyjnym. Co to oznacza?

Produkcja makaronu rozpoczyna się od doboru wysokiej jakości ziaren kukurydzy, z których we własnym młynie produkujemy mąkę kukurydzianą, a następnie tworzymy makarony różnych form i gramatur, wreszcie zamykamy je w nowoczesnych opakowaniach. Dzięki temu mamy pewność wysokiej jakości produktu, gdyż wiemy, że powstał on z najlepszej mąki, z najlepszych ziaren. To nasz wyróżnik w branży. Tworzymy produkty od podstaw.

Duża różnorodność kształtów, gramatur, a także bardzo ciekawe opakowania – nie da się nie zauważyć Państwa makaronów na sklepowych półkach.

Tak, to prawda, nasze makarony wyróżniają się pośród innych. Zadbaliśmy o ciekawą stylistykę opakowań, jak również o różnorodność form. Obecnie posiadamy produkty w 10 różnych kształtach, w tym aż 3 są przeznaczone dla dzieci. Nasze makarony to świetny smak, pierwszorzędna jakość i niepowtarzalny design w jednym.

Kolejna rzecz, która rzuca się w oczy, to bardzo niska cena. Konsumenci są zachwyceni, że mogą kupić makaron w sieci handlowej tak tanio.

Ze względu na to, że sami dla siebie jesteśmy producentem surowca, możemy funkcjonować na rynku z „jedną marżą”, a dzięki temu nasze makarony bezglutenowe można kupić w przystępnej cenie. Chcemy, by marka Sotelli kojarzyła się z dobrą ceną i wyjątkowym smakiem w jednym.

Proszę powiedzieć, skąd pomysł, żeby dołączyć do grona producentów posiadających znak Przekreślonego Kłosa.

Znak Przekreślonego Kłosa jest nie tylko polskim, ale również międzynarodowym symbolem oznaczającym bezpieczną żywność bezglutenową. Ze względu na nasze plany związane z eksportem produktów za granicę zależało nam, aby nasz makaron posiadał rozpoznawany i renomowany znak nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Zauważyli Państwo większe zainteresowanie swoimi produktami, odkąd mają one znak Przekreślonego Kłosa?

Marka Sotelli jest na samym początku swej drogi do sławy. Symbol żywności bezglutenowej ma na pewno wpływ na większe zainteresowanie produktem wśród osób dbających o zdrowie bądź osób pozbawionych możliwości spożywania glutenu. Aczkolwiek smak naszych makaronów jest tak wyjątkowy, że są one coraz bardziej popularne wśród tych, którzy szukają nie tylko produktów gluten-free, ale także wyjątkowych smaków i dobrej jakości. Makaron Sotelli został również nagrodzony jako TOP PRODUKT przez program „Doceń polskie” – za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny.

Jakie mają Państwo plany na przyszłość?

W najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić nowe formy makaronów – duże, do nadziewania. Będzie to oddzielna linia makaronów Sotelli. Dodatkowo planujemy warianty smakowe, makarony krótkie i długie z dodatkiem szpinaku, pomidora czy alg morskich.

Obecnie sprzedaż makronów Sotelli prowadzimy na terenie Polski, ale naszym celem jest także eksport. Pragniemy, aby nasz makaron kukurydziany stał się popularny w Stanach Zjednoczonych czy w Europie Zachodniej, gdzie produkt ten jest dobrze znany i można go kupić prawie w każdym sklepie. Prowadzimy też rozmowy z kontrahentami z Azji czy Afryki.

 

Bardzo dziękuję Pani za rozmowę.