Przystąpili Państwo do Europejskiego Systemu Licencyjnego jesienią 2017 roku. Znakiem Przekreślonego Kłosa są opatrzone produkty sprzedawane pod marką Piotr i Paweł Plus, która jest specjalną linią produktów należących do żywności funkcjonalnej. Skąd ten pomysł?

Marka Piotr i Paweł Plus jest wynikiem obserwacji rynków europejskiego i polskiego oraz panujących na nich trendów, a także odpowiedzią na potrzeby naszego klienta. Jest to bowiem klient wymagający, poszukujący zdrowych i innowacyjnych produktów, świadomy oraz czytający etykiety. Celem nowej marki jest również przyciągnięcie klienta, który wcześniej produkty funkcjonalne kupował w sklepach specjalistycznych, w e-sklepach czy w innych, konkurencyjnych sieciach handlowych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Piotr i Paweł jako pierwszy supermarket skomponował wyjątkową linię produktów funkcjonalnych, w tym: produkty bezglutenowe, bez laktozy, bez cukru, bez konserwantów, dla osób aktywnych oraz z tzw. kategorii superfood. Obecnie w ofercie posiadamy około 60 produktów, docelowo z końcem roku będzie ich około 100.

Pierwszymi produktami z certyfikatem, które pojawiły się na rynku, były różnego rodzaju mąki bezglutenowe. Gryczana, ryżowa, jaglana, a także mąka z siemienia lnianego oraz miks 4 ziaren do samodzielnego wypieku chleba. Według nas to znakomity pomysł, bo brakowało takich mąk na rynku. Czy konsumenci też byli tego zdania?

Na ten moment w ofercie produktów bezglutenowych oprócz wspomnianych mąk i mieszanek do wypieku chleba mamy ciastka, wafle tortowe, makarony, chleby i bułkę tartą bezglutenową. Wszystkie te produkty są certyfikowane przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej i posiadają znak Przekreślonego Kłosa. Produkty bezglutenowe marki Piotr i Paweł Plus spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez rynek i naszych klientów. W ramach tego projektu zaprosiliśmy do współpracy polskich producentów, których wcześniej dokładnie wyselekcjonowaliśmy. Zadbaliśmy również o konkurencyjną ofertę cenową i przyciągającą uwagę szatę graficzną.

Które inne produkty tej marki cieszą się zainteresowaniem konsumentów?

Największym zainteresowaniem wśród naszych klientów oprócz wspomnianych produktów bezglutenowych cieszą się bakalie bez konserwantów, produkty będące zamiennikami cukru, takie jak stewia czy ksylitol, produkty superfood oraz olej lniany.

Dziękuję za rozmowę

Anna Marczewska