Firma Eurohansa jako pierwsza firma produkująca słodkości postanowiła dołączyć do Europejskiego Systemu Licencyjnego. Co Państwa skłoniło do oznaczania produktów symbolem Przekreślonego Kłosa?
Na podjęcie decyzji wpłynęło wiele czynników. Od kilku lat na diecie bezglutenowej była moja córka oraz mąż i finalnie, jak to często w takich przypadkach bywa, na dietę przeszła cała rodzina. Dlatego temat produktów oznaczonych licencjonowanym znakiem nie był nam obcy. Sami mieliśmy dużą wiedzę na ten temat i podczas codziennych zakupów koncentrowaliśmy się na produktach oznaczonych symbolem Przekreślonego Kłosa, co nie tylko ułatwiało, ale i przyspieszało zakupy. Licencjonowany znak na opakowaniu był dla nas gwarancją, że produkt został przebadany na zawartość glutenu i możemy go bezpiecznie spożywać. Ponadto stale pojawiały się pytania od naszych klientów, czy słodkości Eurohansy mogą podawać swoim pociechom z nietolerancją glutenu. To zmotywowało nas do podjęcia kroków w celu oznaczenia produktów certyfikowanym znakiem.
W naszym przekonaniu niepowtarzalnym produktem w Państwa ofercie był chrzan z czarną porzeczką i chrzan z miodem. Tylko nieliczni konsumenci mieli okazję go spróbować. Ci, którym się udało te wyroby kupić, zostawali stałymi klientami. Dlaczego dostępność tych wyrobów była tak słaba? W rezultacie produkt został wycofany z licencji. Co w takim razie decyduje o sukcesie danego produktu, jeśli nie jego wysoka jakość i nietuzinkowość?
Ważnym aspektem jest odpowiedni moment na wprowadzenie produktu. Naszym zdaniem rynek nie był jeszcze gotowy na to poniekąd innowacyjne połączenie wartościowych składników. Myślę, że obecnie, kiedy klienci są bardziej otwarci, poszukują nowych smaków, nowych połączeń i chcą urozmaicić dietę o ciekawe produkty, chrzan z miodem miałby zdecydowanie większe szanse powodzenia.
Państwa bakalie są w pięknych opakowaniach – to idealny pomysł na prezent.
Doskonale odgadła Pani nasze intencje, które mieliśmy, projektując serię bakalii Tercetto. Przede wszystkim poprzez projekt tego opakowania chcieliśmy przekazać klientom naszą dbałość o jakość tego produktu. Kolejnym równie ważnym czynnikiem było to, że półka bezglutenowa w czasach, kiedy wprowadzaliśmy Tercetto, była w trochę jednostajnym wzornictwie. Wyszliśmy z założenia, że dieta bezglutenowa nie musi być monotonna, a słodycze produkowane przez nas mają przede wszystkim sprawiać przyjemność.
Ostatnio rozszerzyli Państwo listę o produkty BIO. To ciekawa alternatywa dla osób poszukujących ekologicznych produktów.
Kierunek rozwoju w stronę produktów BIO wynika z naszych poszukiwań produktów z plantacji ekologicznych, czyli z miejsc o czystym, nieskażonym środowisku. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne przy diecie bezglutenowej są wyroby wysokiej jakości. Nasz koncept słodyczy BIO ukierunkowany jest na świadomego klienta, który stosuje przemyślaną dietę i chciałby wprowadzić do niej produkty z licencjonowanymi znakami. Uzyskaliśmy jako zakład certyfikację i wprowadziliśmy do oferty bakalie w czekoladzie deserowej oznaczone zarówno symbolem „Ekoliścia” jak i Przekreślonego Kłosa: BIO rodzynki (niesiarkowane), BIO żurawinę (dosładzaną organicznym sokiem jabłkowym) i BIO migdały. W planach mamy również produkty BIO w czekoladzie mlecznej dla młodszych konsumentów. Na opakowaniach klienci znajdą informacje o zawartościach cennych, naturalnie występujących w wyrobach mikro- i makroelementów oraz witamin. Wybraliśmy do naszego portfolio produkty z naturalnie wysoką zawartością żelaza – BIO rodzynki, z wysoką zwartością magnezu i fosforu – BIO migdały oraz z naturalnie wysoką zawartością błonnika – BIO żurawinę. To, co było dla nas najważniejsze w komponowaniu walorów smakowych produktów, to dobór surowców, w tym szczególnie smacznej czekolady. Chcieliśmy, żeby finalny produkt smakował odbiorcom w różnym wieku.
Mają Państwo w planach rozszerzenie produkcji bezglutenowej o inne słodkości? Na przykład kolejne batony, bakalie czy może jakąś zupełną nowość?
Portfolio produktów rozszerzymy wkrótce o kolejne słodkości. Nasi technologowie opracowali energetyczne batony, z których wyeliminowali syrop glukozowy. W ofercie znajdą się one w 2019 r. W planach mamy również przekąski bez dodatku cukru dla osób, które świadomie chciałyby ograniczyć go w diecie, nie rezygnując przy tym z przyjemności spożywania czekolady.