Znak towarowy Przekreślony Kłos – aż 97% konsumentów ufa, że produkty licencjonowane są sprawdzone i bezpieczne. Przedstawiamy wyniki ankiety.

W 2015 roku nasze Stowarzyszenie przeprowadziło pierwsze badanie dotyczące zaufania do znaku Przekreślonego Kłosa. Po 5 latach postanowiliśmy sprawdzić, jak obecnie konsumenci podchodzą do produktów licencjonowanych. Wyniki obu badań są porównywalne i pokazują, że znak Przekreślonego Kłosa jest nadal darzony ogromnym zaufaniem a jego obecność na etykiecie ma bardzo istotne znaczenie przy wyborze żywności bezglutenowej.

Ankieta online zawierała pytania dotyczące rozpoznawalności i zaufania do znaku towarowego Przekreślony Kłos.

Udział w niej wzięło 1212 osób, z czego zdecydowana większość (84,24%) to kobiety, pomiędzy 31 a 50 rokiem życia (48,27%). Aż 82,67% respondentów jest na diecie bezglutenowej z powodu celiakii i, co ciekawe, tylko 49,17% należy do naszego Stowarzyszenia.

Analiza ankiety

  • 97,11% ankietowanych ufa, że produkty ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos są sprawdzone i bezpieczne.

  • Z kolei prawie 95% respondentów chciałoby, żeby wszystkie produkty bezglutenowe były oznaczone znakiem towarowym Przekreślony Kłos.

  • Osoby będące na diecie bezglutenowej w pierwszej kolejności sięgają po produkty oznaczone znakiem towarowym Przekreślony Kłos (aż 80,53% respondentów).

  • Tylko 17,49% ankietowanych dodatkowo czyta skład produktu w poszukiwaniu glutenu, jeśli jest na nim znak Przekreślonego Kłosa. 44% tego nie robi, a 37% weryfikuje etykietę czasami.

  • Prawie 87% osób mając wybór woli kupić produkt licencjonowany niż inny, jedynie opisany jako bezglutenowy.

W sumie 98% badanych uważa, że znak towarowy Przekreślony Kłos umieszczony na etykiecie bardzo ułatwia lub w pewnym stopniu ułatwia codzienne zakupy.

Podsumowanie

Wyniki badania pokazują jak bardzo znak towarowy Przekreślony Kłos jest ceniony przez konsumentów. Jego obecność na etykiecie ułatwia codzienne zakupy, ale także zwiększa zaufanie do produktów i marek tak oznaczonych. Mamy nadzieję, że liczba i dostępność produktów ze znakiem towarowym Przekreślony Kłos na polskim rynku nadal będzie rosła.

Informacje demograficzne o respondentach